Kan man finde kærligheden på Instagram? Altså, sådan forretningsmæssigt?

Thomas Søgaard fra Velkommen A/S tog i hvert fald chancen efter at have fulgt med fra sidelinjen et stykke tid og skrev lidt uformelt til mig. Lidt over en måned senere havde virksomheden rejst et millionbeløb til at sætte turbo bag væksten.

Faktisk er det slet ikke så usædvanligt at vi modtager Instagram henvendelser (eller beskeder på andre sociale kanaler), da jeg og mine kollegaer løbende poster om, hvad vi går og laver. Det får heldigvis mange gode iværksættere til at kommentere eller sende en besked.Mange investorer holder kortene tæt ind til kroppen, hvilket jeg har svært ved at forstå. Vi åbner gerne døren til vores hverdag i maskinrummet, hvor cases bliver til investeringer.

Tjek grafikken! Efter min første samtale med Thomas røg der ret hurtigt et term sheet afsted, og netop dét er vores approach. Ser vi noget, som er spændende, så tager vi udgangspunkt i, at alt er godt, og det er en fed virksomhed. Derfor; afsted med et term sheet tidligt i processen for at vurdere, om vi overhovedet er tæt på at finde et stykke musik, begge parter kan danse til.

At lave en investering i et startup er lidt ligesom at date for at finde den eneste ene. Der skal ofte en del forbi, før man finder sin soulmate, og derfor er vi heller ikke bange for at være hurtige, upfront og meget konkrete med, hvor vi står i en case. Måske er vi investorernes svar på personen, der på første date spørger; “hvor mange børn og hvornår vil du have dem?

Så tag et kig med i maskinrummet og læs mere om, hvordan vores investering i Velkommen gik til