Ekstra Bladet: Velkommen på forsiden (mit svar tilbage)

“Velkommen tilbage fra Moskva – du er på forsiden af Ekstra Bladet” — suk… Det er ikke første gang at Ekstra Bladet kører artikel hvor de fremstiller os som nogen der snyder folk med skjulte abonnementsfælder. Nu gider jeg ikke være politisk korrekt længere og tager bladet fra munden… Det her er efterhånden ved at udvikle sig til en heksejagt – måske jantelov – eller bare noget der sælger aviser?

Siden vi skiftede til en freemium model på PointShop (VIP-medlemmer kan for et fast månedligt beløb få flere fordele og tjene ekstra point), er der kommet en “dårlig aura” omkring konceptet – i hvert tilfælde fra mediernes side. Vores brugere virker i hvert tilfælde glade nok (trustpilot rating på >8,5). Nå, men i dag kom denne her artikel så:

eb_01 Artiklen handlede i øvrigt overhoved ikke om noget med “fupkonkurrencer” (???) men om hvordan PointShop og et andet selskab jeg ejer (Plusservice) forsøger at svindle folk ind i abonnements-fælder. Jeg forestiller mig det er sjovt at skrive sådanne artikler fordi;

  1. Vi har viiirkelig mange kunder (>10 mio.) og der er selvfølgelig også nogle utilfredse kunder i blandt som ikke har fanget, at det drejer sig om et løbende abonnement.
  2. Vi kører – ja, indrømmet –  en aggressiv markedsføring med tilgiftsgaver (som man kender det fra Bonnier, Aller og Egmont – dog uden bindingsperioder), hvor vi undervejs har lavet fejl og fået slag over snuden af forbrugerombudsmanden.
  3. Jeg har tjent en masse penge mine virksomheder og valgt ikke at leve anonymt – så det gør nok heller ikke historien mindre saftig.

Jeg tænker derfor, at jeg vil afmystificere det hele – og meget gerne høre input fra jer, til hvordan vi kan gøre det endnu endnu endnu mere tydeligt og måske også høre tanker om, hvad der i første omgang har bragt denne fokus.

Sådan gør vi…

Meget enkelt forklaret. Sådan gør vi i dag opmærksom på, at der er tale om abonnement (i øvrigt uden binding):

  1. Flere steder på selve kampagnesiden (step1)
  2. På selve betalingssiden (som er isoleret fra andet indhold og holdt ultra simpel)
  3. På siden efter bestilling
  4. I vores betingelser
  5. I vores “Du er nu blevet VIP-medlem”-velkomstmails
  6. I vores “Her er din kvittering”-mail

Her er i øvrigt et screenshot fra vores betalingsside (en af de mange steder hvor vi nævner at der er tale om abonnement):eb_03 … Jeg synes det er tydeligt – og derfor synes jeg også, at det er super sindssygt frustrerende, at der stadig er folk der ikke fanger det. Jeg sidder tilbage med en “Så læs dog for helvede de tydelige betingelserne og tag et ansvar for dine handlinger”-følelse (forudsigelse: dette skal nok blive citeret i en overskrift e.lig. af et sensations medie, somewhere).

Come on Danmark…

Er jeg den eneste der føler, at vi efterhånden lever i et land, hvor folk ikke længere tager ansvar for deres handlinger? At vi lever i et land hvor folk…

  • forventer at skolerne skal opdrage ens børn,
  • at man har ret til at komme forrest i køen på apoteket,
  • at staten står klar med en pose penge, hvis man ikke gider at arbejde,
  • … og at man bare blindt kan klikke “Jeg accepterer” uden at læse selv de simpleste betingelser – for så derefter at fralægge sig ethvert ansvar for konsekvenser?

i-dont-want-to-live-on-this-planet-anymore Sorry. Galde. Det skulle ud. Tilbage på sporet…. Når jeg kigger mig omkring på nettet (streaming-tjenester, dating-sider, nyheds-sites osv.) er det mit indtryk at vi er blandt dem der virkelig har et højt oplysnings niveau til vores brugere.

Eksempler fra andre websites…

For eksempel. Tjek denne fra Berlingske og fortæl mig om de kan puttes i kategorien “åbne om abonnementsbetingelserne”. eb_02

Sammenligning med andre abonnement-services…

Jeg har for sjov lavet denne liste der sorterer nogle af de Danske abonnement-baserede forretninger ud fra deres Trustpilot-score (10 er for bedste oplevelse):

Site: Trustpilot-rating: Hvem står bag:
PointShop.dk 8,5 CM Network A/S
Lejebolig.dk 8,3 Freeway ApS
Serviceklub.dk 8,0 Plusservice ApS
PointTrade.dk 7,2 CM Network A/S
Dating.dk 7,6 Freeway ApS
PointDeal.dk 7,2 CM Network A/S
PointBlog.dk 7,2 CM Network A/S
Lotto24.dk 6,9 Plusservice ApS
Datemig.dk 6,9 Plusservice ApS
Single.dk 6,2 Freeway ApS
Netflix.dk 5,7 Netflix Inc.
Viaplay.dk 5,3 Viasat
Spotify.dk 4,2 Spotify Denmark ApS
Transactions.nu 3,7 EM Group ApS
Egmont-magasiner.dk 2,2 Egmont Magasiner A/S
Bonnier 2,2 Bonnier A/S
Scor.dk 2,1 Scor ApS
C-Date 1,6 Interdate S.A.
2beinlove.net 1,6 EM Group ApS

Hvis jeg mangler nogle danske abonnements-forretninger så sig gerne til, så tilføjer jeg gerne.

Jeg skider ikke i mit eget køkken…

… for jeg skal jo leve af mine kunder, ikke bare i dag, men også i morgen! Hvis jeg havde en “quick-in, quick-out” virksomhed gav det måske mening at tage røven på kunderne – men mine sites har eksisteret i over 6 år og kommer forhåbentlig også til at gøre det mange år endnu.  Kunder der får en dårlig oplevelse bliver sure kunder. Det giver støj, klager og dårlig reputation. Simply put: Bad for business! Selvfølgelig er jeg ikke interesseret i det – men shit, jeg er frustreret over de slag vi får og den bås vi bliver sat i — specielt sammenlignet med mange andre derude på nettet. Artiklen er i øvrigt latterlig på en række andre punkter, men det er en helt anden historie…

  • “Overskrift: Rigmand bag fupkonkurrencer” — artiklen nævner intet om konkurrencer (vi kører i øvrigt ikke fupkonkurrencer – hvad er begrundelsen for denne anklage?)
  • “Ekstra Bladet har forsøgt at få kontakt til Magnus Kjøller via både email og telefon, men han svarer ikke” — Bullshit. Jeg har ikke registreret nogen opkald eller emails til mig, så det må stå for deres egen regning.
  • “Er manden bag…” Jeg har intet med den daglige drift af Plusservice (eller for så vidt CM Network længere) at gøre. Plusservice er en virksomhed jeg har investeret i, i tidernes morgen, på samme måde som jeg har investeret i +20 andre selskaber.

Hvad er dine tanker?

Jeg er åben for dialog og prøver ikke at gemme mig – lad mig høre hvad du tænker?

36 thoughts on “Ekstra Bladet: Velkommen på forsiden (mit svar tilbage)

  1. Mine tanker?? Well spoken her.. Vidste i forvejen at bare selve overskriften var crap. Artiklen er nok mest lavet for at holde “Nationen” vågne, og vi ER i den grad i Jante land her. Det er en Pay Back for din anti anonyme millionær stil, og siger forøvrigt også noget om, hvorfor mon så mange andre godt rige mennesker, faktisk lever rimeligt anonymt. Men kan egentligt ikke klandre dem for det. Næh.. til gengæld betaler du og dine firmaer jo en pæn skat (husker en opgørelse jeg så), og du gør en hel del for Aalborg osv osv. Min opfordring er at du ikke giver op overfor vort land. Vi kan ikke undvære jeres typer for at holde hjulene kørende, og bailer du åbner det for flere..

    1. Og ikke nok med ovenstående giver det 17 årige studerende som mig en mulighed for, at tjene min SU*10(+-) via dine affiliates.

      Flere cafépenge, wuhuu det kan vi godt lide!

  2. Hej Magnus, brænd nogle penge af på at indrykke dobbelt sides indlæg, i en af deres konkurrenters avis, med din side af historien. Det Vil dog nok helt sikkert bevirke at de vil køre endnu mere hetz på dig, men det kunne nu være fedt at se det blad i kiosken.

  3. Hej magnus.

    Super velskrevet – fra mit tidligere job har jeg 10.000.000 gange bandet over forbrugerombudsmanden og konceptet med at ingen kan tænke selv.

    Man får prygl over snuden hvis man ikke direkte i et banner skriver hvad bindingsperiode, abonnementspris, forsendelse etc. er på produktet man vil sælge også selvom man har en fin landingpage for produktet der fortæller alt det. Forbrugerombudsmanden behandler alle som de 1 årige børn – man har jo ikke købt et produkt fordi man har læst en banner reklame og tænkt “det er et godt tilbud” – nej så klikker man videre og kan så nærlæse fakta – og langt de fleste danske virksomheder tænker jo netop som dig at man vil da ikke ødelægge kundeforholdet. Det er så langt ude.

    Ps. mange af de annoncer firmaer der sælger banner annoncerne som eb.dk med flere tjener penge på er helt ligeglade med forbrugerne – de mener bare der skal smider bannere på og masser af cross site tracking med mere (ellers så virker deres banner annoncer tæller åbenbart slet ikke) – og jeg kan ikke tælle hvor mange gange de har løjet.

    Skriv endelig eller ring hvis vi skal rase ud sammen 🙂

  4. Dejligt med noget direkte feedback – jeg læste EB artiklen tidligere idag, men jeg tænkte faktisk noget i stil med det du skriver: “jaja EB og jaja forbrugerombudsmand.”

    Og ja.. nogen gange føles det (sgu) som om folk har glemt at det er tilladt at tænke selv.

  5. Da jeg stod op i morges var du, for mig, en ukendt mand. Til middag blev du en overskrift på Ekstrabladet. Og nu er du blevet en helt for mig! Jeg er 100% enige i de tilsagn du melder ud. Jeg forstår ikke at Danmark er blevet et land hvor borgerne dropper hvad der hedder sund fornuft, og blindt accepterer handelsbetingelser de, åbenbart, ikke selv kan stå inde for at have accepteret.

    Det er blevet alt for nemt at slippe udenom, desværre.

    1. Enhver idiot ved at man som betalene medlem af trustpilot kan få slettet dårlige anmeldelser.

      Ja folk er generelt dumme, stressede og forvirrede men det ændre dog ikke på det faktum at langt de fleste ikke er klar over hvilket beløb der bliver trukket, hvor lang tid abonnementet løber.

      Magnus har tjent penge på og støvsuge nettet for gratisgaver og ubrugeligt bras som han forære folk som enten betaler abonnement eller får deres email adresse fyldt med ligegyldige tilbud. Jeg morer mig meget over at han selv taler om karma i andre sammenhænge….

      Flot med al jeres røvslikkeri her på hans blog, man kan kun håbe i selv bliver narret en dag.

      Fuck finanskrise og just do it… Flotte ord fra en mand der tjener hans formue på det som vi andre moralsk er afholdt fra.

      Karma Magnus, stop dit abonnement/email svindel og brug din store formue på at udvikle noget der gøre verden et bedre sted(ikke kun for dig)

      1. Kære Kurt

        Problemet med at slette dårlige anmeldelser på Trustpilot er, at Trustpilot kun er et lille hjørne af det kømpestore verdensomspændende internet. Hvis en dårlig anmeldelse på Trustpilot bliver slettet, så kan du føle dig forvisset om, at den nok skal dukke op på andre sites indenfor meget kort tid.

        Jeg var nu meget glad for den billet til Grøn Koncert som var min velkomstgave, at det skulle være en ubrugelig lortegave kan jeg nu ikke helt forstå. Datteren var da himmelhenrykt, nu da der ellers var udsolgt.

        Jeg afmeldte mig i tide (Ventede dog med vilje til der VAR trukket et månedsabonnement, for selv JEG har lidt etisk sans), frabad mig yderligere kontakt og har faktisk intet hørt siden. Det er da fin forretning, ihvertfald efter hvad jeg mener.

        Ud over det.

        Det første min salig fader fortalte mig, på min 18 års fødselsdag var:

        LÆS ALLE BETINGELSER IGENNEM INDEN DU UNDERSKRIVER EN KONTRAKT.

        Kan man ikke det, så har man lagt kimen til en Ribers registrering allerede der, men hvis man ikke har forstået at betingelserne er vigtigere end den iPhone man henter i Fona for en krone, så er en Ribers registrering måske det bedste man kan opleve.

        Inden man påberåber “Karma”, så skulle man måske lige tage lommespejlet frem, se om man genkender billedet i det, og overveje om det nu også er det rigtige at gøre..

  6. Heldigvis er vi en del som ikke falder for sensations journalistik. EB, BT, DR kontant, TV2 Operation X. Det er underholdning for HR og FRU Danmark og har intet med saglig journalistik at gøre.

    1. Kan følge dig et stykke af vejen, der hvor det handler om at tage ansvar for egne handlinger ! og er enig med dig når du taler om sensationspressen, men når det kommer til forbruger udsendelserne i TV skal du nok tænke dig om en ekstra gang, der har jo været mange sager med svindel og bedrag i flere af sagerne. Så husk ret skal være ret og nogle steder skal der renses ud, da alle dansker i dette land skal leve efter og i værste fald straffes efter den lovgivning der er tilstede så ingen kan rage til sig på andres bekostning! så i bund og grund handler det om at ærligheden hele vejen rundt burde være til stede og det glæder mig at høre at nogle i toppen også mener dette ! Tak for ordet 🙂 og hav en god dag også i morgen og resten af året 🙂

      1. Hej Birthe Marie

        Disse forbrugerudsendelser er underholdning. Specielt Operation X er kendt for at bruge metoder som ikke holder vand.

        Morten Spiegelhauer er den værste såkaldte journalist TV2 nogensinde har ansat.

        Et eksempel på hans metoder i Operation X, kan ses her: http://www.youtube.com/watch?v=SuUjx2f0cFs

        Intet du ser i TV, eller læser i aviser, kan du tage som den skinbarlige sandhed, der er ALTID en anden side af historien, journalister vinkler gerne historier på en sådan måde, at det skaber de fleste sensationer. Derfor kalder man pressen den fjerde statsmagt.

  7. Tjae Magnus, vi er desværre ved at blive amerikaniserede, folk er stressede, handler i impulser og tager sig ikke tid til at sætte sig ind i tingene. Bagefter råber de op omkring bondefangeri og bedrageri igen uden at have sat sig ind i tingene, for det er jo altid de nyrige der ikke lige passer ind i standardkasserne og hvis man har fundet en koncept der giver hurtig overskud så MÅ der jo være noget svindel i det, vi er desværre en nation der har svært ved at glæde sig over andres succes og det de giver tilbage til samfundet, der er jo nok en grund til advokatstanden vokser og vokser 😉 som min afdøde far altid sagde: dårlig omtale er bedre en ingen omtale, intelligente mennesker kan altid vende det, og må nok sige at det er det du har gjort med dette 😉 fortsæt det gode arbejde så Aalborg kan nyde godt af gavmildheden indenfor sporten og andre tiltag.

  8. Ved du hvad Magnus – Danmark ER blevet en nation af indbyggere som ikke mener at “ansvar for egne handlinger” er noget som gælder en selv. Jeg ejer en mindre fitness kæde og du drømmer ikke om…. jo – det gør du jo så – hvad folk kan få sig til at brokke sig over….

    Den HELT store vinder er når folk booker sig på holdtræning i fling, bliver væk og får sig en bøde. “Det kan da virkelig ikke passe at man skal have en bøde for det….”. Folk der bare stopper betalingen i stedet for at opsige deres medlemskab og som følge deraf får rykkerskrivelser er en tæt nr. to… Osv. osv.

    Jeg tror efterhånden at mange danskere er så forkælet et folkefærd at de næsten ikke kan forstå at vi(erhversdrivende) faktisk SKAL tjene penge på de service vi tilbyder. Det fornærmer næsten folk…. Tænk sig at du ikke giver dem en gratis gave bare for deres blå øjnes skyld… Tænk dig at der er en “catch” ved det. OMFG siger jeg bare….

  9. En af Danmarks største intellektuelle højborge inden for journalistisk seriøsitet må da, helt uden tvivl, være Ekstra Bladet. Med sine utroligt informative, med garanti hyper relevante og yderst intelligente artikler, der er skrevet i et særdeles flot og nuanceret sprog, som er fuldstændig blottet for personlige synspunkter, men sprængfyldt med totalt almennyttige oplysninger, kan man da på ingen mulig måde mene andet, vel? .. zzZZzZzzz

    Det mest skræmmende ved Ekstra Bladet er dens læsere, som uden tøven tror på alt, hvad de læser i bladet. Danmarks værste propaganda avis efter min mening.

    ..men ikke lad dig slå ud af sådan en flok tåber, de tåler ikke andre har succes..

  10. Hej Jesper,

    Lige noget hurtig feedback.

    “I juli 2012 blev PointShop politianmeldt af Forbrugerombudsmanden. Det bemærkes, at byretten har givet Forbrugerombudsmanden ret.”

    Vi har anket denne, da vi er uenige med byrettens afgørelse. Forbrugerombudsmanden har givet os nogen retningslinjer – dem har vi fulgt. Bagefter ændrer han mening og trækker guidelinsne tilbage og anmelder vores kampagne. Hvis vi ikke kan stole på hans guidelines, så er det svært at tage ham seriøst. Derfor har vi anket afgørelsen til landsretten.

    “Plusservice og Lotto24.dk er blevet politianmeldt for ikke mindre end 13 forhold – den seneste i sidste uge, hvilket er grunden til at du nu skal igennem møllen igen.”

    Det er den samme fejl der er på 13 kampagner. Det indrømmer vi, men det svarer til at man har sat et forkert placeret CVR nummer på sine 13 firmabiler. Altså den samme fejl bare 13 steder (jeg mener det var noget wording – har ikke været inde i sagens detaljer).

    Derudover mener jeg ikke at der er noget ulovligt i at vi nævner abonnementsvilkårene på betalingssiden på den måde. Faktisk er det blot endnu et ekstra step hvor vi nævner dem, for at undgå enhver tvivl. Det er i hvert tilfælde 100 gange mere tydeligt end mange andre “etablerede spillere”, fx. Berlingske har på deres side.

    Swing and a miss, bro.

  11. Hvor er det synd for dig. Du har et produkt som ingen reelt vil købe, så derfor “forklæder” du det som konkurrencer. Dem der fortsat er så dumme, så de tror der er tale om reelle konkurrencer, er nok de samme som er så dumme så de ikke læser betingelserne.

    Du har ganske ret i at betingelserne i dit eksempel med Berlingske er lige så skjult som dine. Den helt store forskel er nok, at der jo ikke er nogen der er i tvivl om at de er ved at købe et abbonement til en avis, hvor i mod det er ret uklart hvad man “køber” hos dig.

    Du spørger hvad du kan gøre. Tja nemt. Du kan starte med at skrive: “Vil du tegne et abonnement på xx ( slankepiller eller andet crap ) så klik her og deltag i vores konkurrence

  12. Det er ikke din pligt at hæve muldjord’s gennemsnittets IQ her i danmark.
    (Selvom dette kunne bruges).

    Gud ved der altid vil være mennesker typer som hopper ind i ting – uden at de er klar over de forpligtelser det påkræver dem.
    Og det er heller ikke dit ansvar kun at få dem ind som faktisk kan overholde forpligtelserne.

    Men kig i din virksomhed – kig hvad for nogle typer der typisk er bruger.
    Hvad af deres demografi? deres indtægt? deres residens område?

    Kan man med data komme frem til et par store majoritets grupper af diverse stereotyper?

    Er disse stereotyper velkendt for at have kontrol og overblik over deres ..liv?

    Spørgsmålet er jo nemlig hvor er sundfornufts bar’en?

    Jeg kommer med spekulation nu – men lur mig ikke om nogle af majoritets grupper er de samme typer som ender op i luksusfælden fordi de åbenbart har svært ved at forstå omfanget af de information der bliver pålagt dem.

    Danmark har jo lidt tradition i at værne om den lille mand – også selvom han laver fejl.
    Lidt grovt sagt kan man måske sige at (Selvom det ikke er jeres intention) i rammer måske den svage lille mand oftere end direktøren, den intellektuelle osv.

    At i så ikke altid har overholdt diverse regler hjælper over tid – hjælper ikke.
    (Men så længe i retter ind og lærer – er det jo intet problem).

    Ville i f.eks være villig til at ændre jeres procedure så der blev sendt en reminder ud 1 eller 3 dage før prøveperioden udløber – eller ville dette måske dræbe en del af indtægterne?

    Det skal siges – jeg ikke ser noget galt i jeres forretnings-koncept.
    Folk må sku’ selv stå ansvar for deres handlinger – hvad end det er.

    1. Øh, du mener at alle abonnementsbaserede virksomheder skulle advisere folk om, at “nu er det tid til at afmelde!” et løbende abonnement ?

      Der ville gå 14 dage, så ville virksomhedens mail domæne lande i alle verdens spamfiltre.

      Hele konceptet med et løbende abonnement er jo netop at det er løbende, og at du som udgangspunkt ønsker at fortsætte, med mindre du siger det op. Det kan aldrig være virksomhedens opgave, at holde forbrugeren i hånden hele tiden.

      1. Der er et fantastisk stor forskel – for de fleste stadigvæk – at sige ja til noget in person til at skrive sig selv op på noget med nettet.

        Det er ikke virksomhedens forpligtelse nej – men det sætter fokus på hvad samfundet så burde gøre.

        Spamfilter commenten – vil jeg ikke kommentere da det ikke lader til du har helt forstået hvordan størrere aktører vurdere spam eller ikke spam – samt hvordan det kæder sammen med affiliate verdens elskede email baseret 3rd party permission udsendelser.

        Faktum er at pt. mange folk IKKE – føler de comitter sig eller får nok information at vide når de surfer online.
        Det er ikke virksomhedens skyld – men var alle mennesker nogenlunde lige på intelligent færden på nettet ville konceptet måske heller ikke være så stærkt forretningsmæssigt.

        Ville du nogensinde tale med en sælger offentligt i et storcenter – der vil sælge dig et abonnement til et univers hvor du MÅSKE kan få diverse produkter og i ren retail værdi MÅSKE kunne få din investering pr. måned tilbage?

        Nej vel?

        Der er bare forskel på offline\online – og fejler man offline-testen kan man stille spørgsmål om et forretnings-koncept måske ikke ramme lidt på tværs vores moralske gråzone.

        Omend så fuld lovligt eller ej – så kan vi vidst forhåbentlig blive enige om at ikke alle love passer fuldstændig ind i vores moderne samfund i dag 😉

  13. Hej Magnus

    Problemet her i landet er ganske banalt.

    Landet har en gennemsnitlig IQ på 100. Når vi samtidig bryster os af, at være et af de lande som skaber de klogeste hoveder, så må der nødvendigvis være en hel del mennesker som ligger under de 100. Det har i rigtigt mange år skræmt mig fra sans og saming. (Well, sådan da)

  14. Hey Magnus
    Om der er sket noget ulovligt eller ej, vil jeg lade politiet afgøre, men….

    “kan du kigge dig selv i spejlet om morgen og kan du betale din regninger med dine tjente penge uden at få dårlig samvittighed, ja, så er det enten lovligt og moralsk korrekt det du foretager dig eller også er du psykopat, som gerne slagter folk for egen vindings skyld”.

    Du bestemmer selv, hvilken kategori du tilhører.

  15. Der findes et rimelig morsomt South Park afsnit, hvor de laver fis med netop abonnementsbetingelser (i.e. Apple) Lille klip her; http://www.southparkstudios.com/clips/382786/you-didnt-read-it

    At du kommer på forsiden af EB er udelukkende pga. jantelov, små-sko og sensations-journalistik. Rige mennesker er spændende – specielt i ekstrabladet.

    Jeg synes du skal skrive en historie om, hvor bøvlet det ofte er at drive virksomhed i DK og hvilke overvejelser du gør dig, ift. at flytte drift, omsætning og skattekroner ud af landet.

    … and don’t feed the trolls!

  16. Kære Magnus.
    Jeg står bage dig 100 %, en skam folk ikke selv bruger hovedet..
    Der ud over har jeg lige en tak til dig, for et godt fredags møde med Karl Mar. Det var skide godt.

    Og så lige et ønske. Kunne du ikke gasse lambo’en lidt op næste gang du holder i svinget mellem Borgergade/Kastedvej og badehusvej… Den lyder så fed oppe i lejligheden.

  17. Må give dig ret i det efterhånden er skræmmende som man skal se iværksættere der tjener penge blive udstillet i medierne, og især hvis de først har stukket snuden lidt frem og vist at de har tjent rigtig gode penge.

    Desværre er tendensen i DK at andre folk bliver ufattelig glade og veltilpasse når de kan læse om at de der har succes og har tjent penge er kommet til dem på “uærlig vis”. De fleste har desværre ikke intellekt eller ønske om at researche sagerne selv og derfor fremstår mediernes historier som sande i deres hoveder.

  18. Medierne kan være en slem ting. De kan om nogen, ødelægge et godt produkt, fordi de fleste stoler blindt på det en journalist skriver. “Han har jo skrevet det selv, så han må jo vide noget?!?”. NEJ!

    Medierne er en virksomhed som alt andet. Deres pligt er at udkonkurrere hinanden. For medier er det lidt specielt. Kunderne kommer ikke ind i deres butik, hvor en dygtig medarbejder kan “sælge” sit produkt. Måden de bliver set er ved at have den saftigste overskrift på bladstanderen. Os mennesker, og især danskere, er som udgangspunkt ikke gode til at håndtere forskelbehandling. Janteloven i Danmark gør at vi har endnu mere ondt i røven, hvis nogen har succes. Hvordan kan medierne få succes? Ja, det kan de kun ved at sælge deres historier.

    Jeg står selv i en virksomhed som håndtere mange kunder, og vi ved, om nogen, hvad vores produkt står for. Alligevel har jeg set en “ekspert” stille op i Go’ morgen Danmark, og sable nogle af vores produkter i jorden. Nogle produkter som ikke engang er kommet på gaden endnu. Eksperten kender ikke produktet særligt godt, han har aldrig haft det i hånden, men det stadser ham ikke fra at slagte produktet, fordi han har set noget tilsvarende engang.

    Medierne skal man ikke altid stole på. Jeg vil heller ikke høre på medierne. Hvis jeg skulle lytte til nogen så vil jeg høre fra befolkningen. Jeg vil høre fra de folk jeg kender produktet, og de folk som har prøvet det.

    Den sidste telefon jeg købte var en iPhone 4. Derfor gjorde jeg det de fleste gør, nemlig at tjekke de forskellige danske og udenlandske hjemmesider. En ting som slog mig rigtig meget var forskellen i måden nogle af de danske medier formulerede deres overskrifter, og hvordan de udenlandske stod skrevet. EB.dk bragt en overskrift hvor der stod “Sådan ser den nye iPhone 4 ud”. Den amerikanske hjemmeside hvor de havde historien fra have en anden overskrift, “I would love the iPhone 4 to look like this”. Det var altså en person som havde skrevet en historie og lavet en film om nogle ønsker. Sådan stod det ikke skrevet på EB.dk. Det kan jeg godt forstå hvis folk så misforstår, og bliver skuffet over. Men overskriften solgte helt sikkert en del views, og derved reklamepenge til Ekstra Blandet.

  19. Hej Magnus

    Først og fremmest er det sku rart at læse den rigtig historie, som du har skrevet godt, så man forstår frustrationen, men som også skære ind til fakta.
    Men hvis hvis du virkelig vil fodre kyllingehjernerne så kunne du evt. tilføje hvad din daglige funktion egentlig er, så folk får visket det Ekstra Blads billed ud af hovedet af en selv fed rig mand der pisser på sine kunder. Men faktisk skrive at du har knoklet for alt du har skabt, fra dag et af.

    Der næst, folk læser ALDRIG de Handelsbetingelser som de skal acceptere for at gennemføre en oprettelse eller handel, for de skal bare hurtigt videre. MEN hvis man vil gøre det en smugle mere idiot sikret, skulle der være en særskilt boks, hvor abonnementsbetingelserne var penslet ud – lige som du nævner, og som også krævet at man godkendte disse. Dog synes jeg generelt ikke at de burde være nødvendigt, men folk ER dumme og fralægger sig hurtigt alt ansvar for hvad de har lavet på deres computer.

    Nu er jeg ikke inde i samtlige hjemmesider og kigge salgsbetingelser og funktionalitet mm. men en anden konstruktiv vinkel vil være at tilføje en klar og tydelig feedback knap/funktion, så bruger hurtigt og let kunne give lyd fra sig hvis de fandt uforståelige elementer mm.

    Der er sikkert en masse andet man kunne gøre og hvem er jeg til at dømme. Alt i alt burde vi sku alle lige give dig et skulderklap og sige tak, næste gang vi ser dig. For du gør sku noget mange andre ikke evner. At skabe noget der giver arbejde til andre.

    Hold tungen lige i munden. Med gode intentioner kommer man længst, og EB har sjældent gode intentioner når det kommer til stykket.

  20. Der er absolut intet hold i de anklager, folk må sgu stramme sig an og læse hvad de bestiller.

    Det er selvsagt at med så mange kunder, så må der være nogle der brokker sig… selv hvis det blot går galt i 0.01% af tilfældende, så er det ret mange, men det er jo normalt at virksomheder arbejder med hele og halve procenter i “vrede kunde” tal.

    Bare bliv ved Magnus, fandme flot bygget op!

  21. Det é bara at tjøra laangs! Du gør det godt, bliv ved med det. Vi overtræder ALLE regler før eller siden, og hvis EB skulle kigge på alle de virksomheder som gør det dagligt ville de ikke engang kunne nå at finde halvdelen! Du bliver blot ramt fordi folk åbenbart ikke kan glæde sig over andres succeser (RT52) Btw. Fork janten

  22. Hej Magnus nu er jeg ikke medlem af hverken pointshop eller nogen anden side som minder om den da jeg får kvalme af cash-back sider, men selvfølgelig kører du en FP (For Profit) virksomhed hvem gør ikke det?

    Jeg mener hvornår pokker kommer Google i Ekstra-hørmer møllen for at snyde 100 mio pr. år i skat, eller hvornår kommer lundbeck i medie-møllen for at lave piller der gør folk direkte morderiske og suicidale (hvilket de selvfølgelig også kun gør for en profit)

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Please type the characters of this captcha image in the input box

Please type the characters of this captcha image in the input box